Onderhoud Westerscheldetunnel en Sluiskiltunnel

Projectinformatie

Project Onderhoud Westerscheldetunnel en Sluiskiltunnel
Locatie Terneuzen
Opdrachtgever N.V. Westerscheldetunnel

Westerscheldetunnel Maintenance v.o.f. (WM v.o.f.), bestaande uit de bedrijven Croonwolter&dros, Mobilis en BAM Civiel, is verantwoordelijk voor het onderhoud van Westerscheldetunnel en de Sluiskiltunnel.

Westerscheldetunnel

De Westerscheldetunnel is door zijn centrale ligging de belangrijkste schakel tussen Zeeland, Vlaanderen en West-Brabant. Per dag maken gemiddeld meer dan 15.000 voertuigen gebruik van de tunnel. Met een lengte van 6,6 kilometer is het de langste verkeerstunnel van Nederland. De Westerscheldetunnel is aangelegd op initiatief van de Nederlandse Staat en de Provincie Zeeland en is sinds 14 maart 2003 geopend.
Croonwolter&dros heeft de tunneltechnische installaties voor de Westerscheldetunnel ontworpen en gerealiseerd en is vanaf het begin betrokken geweest. Van 2003 tot 2013 hebben wij het onderhoud na de bouw van de tunnel uitgevoerd. Sinds 2013 is Westerscheldetunnel Maintenance v.o.f. voor 20 jaar verantwoordelijk voor het onderhoud van deze tunnel.

Westerscheldetunnel Maintenance v.o.f heeft ook de Westerscheldetunnel gerenoveerd

Sluiskiltunnel 

Op 23 mei 2015 is de Sluiskiltunnel (1330 meter lang) in Zeeuws-Vlaanderen opengesteld voor het verkeer. De doorstroming op de N62 is daardoor voor een belangrijk deel toegenomen. Voor de weggebruiker betekent dit een vlotte verbinding van Goes naar Gent, zonder wachttijden voor de brug bij Sluiskil. In eerste instantie zou Croonwolter&dros de tunnel onderhouden tot 23 mei 2017, maar de onderhoudsperiode is verlengd tot 22 mei 2025. 

Croonwolter&dros was ook verantwoordelijk voor het ontwerp en de realisatie voor de Verkeers- en Tunnel Technische Installaties (VTTI) van de Sluiskiltunnel.

Lees ook