Samenwerking blijkt een keihard sturingsmiddel

Na twee jaar nadert de renovatie van de monumentale Maastunnel (1942) zijn voltooiing. Combinatie Aanpak Maastunnel (CAM), bestaande uit TBI-ondernemingen Croonwolter&dros, Mobilis en Nico de Bont zullen eind augustus de twee buizen met twee rijstroken voor het autoverkeer geheel aangepast aan de eisen van de moderne tijd opleveren.
In vakblad OTAR vertellen Diederik van Zanten, projectleider Gemeente Rotterdam en Benjamin Mooijaart, projectleider CAM over de samenwerking, integraliteit en kwaliteit binnen het project Maastunnel.
Samenwerken
De Gemeente en de bouwcombinatie trekken in dit project op als partners. Dit is zowel Van Zanten als Mooijaart goed bevallen. “Je houdt op alle niveaus in de organisatie continu elkaars belangen in het oog en dat hoeft niet ten koste te gaan van het eigen belang. De gemeente heeft een maatwerkcontract voor dit project geschreven en dan heb je mensen nodig die met zo’n contract kunnen en willen werken. Een dergelijke samenwerking vraagt veel, vooral veel vertrouwen. In alle complexiteit en onzekerheid is het essentieel die middenkoers van beide belangen vast te houden. Dan ontstaat een team waar mensen bij willen horen en een positieve bijdrage aan willen leveren. En dan blijkt samenwerking een keihard sturingsmiddel om de financiën en de planning te beheersen.”
Lees hier het volledige artikel
Genomineerd voor Schreudersprijs
Het renovatie/restauratie project Maastunnel is een van de 5 genomineerde projecten voor de Schreudersprijs. Deze prestigieuze prijs is dé prijs voor een bijzondere prestatie op het gebied van ondergronds bouwen.