Digitale transformatie: onze volgende stap in klantcontact
Croonwolter&dros ontwikkelt samen met digital agency Macaw een nieuw integraal klantenplatform. Alles is straks voor de klant op één plek te vinden: van contact tot inzichten en van aanvragen tot aan advies en een aanbod van diensten.
Datagedreven beheer, advies en optimalisatie van gebouwen komen allemaal samen in dit nieuwe platform. Daarnaast maakt het ook interactie mogelijk tussen Croonwolter&dros en haar klanten. Het nieuwe klantenplatform dient dus meerdere doelen en kent ook meerdere functionaliteiten. Dit betekent echt een volgende stap in klantcontact en vergroot de klantenbetrokkenheid.
Paul Greving, Divisiedirecteur Utiliteit Croonwolter&dros: “Wij zien nieuwe manieren van communiceren en samenwerken ontstaan waarbij data en digitalisering steeds belangrijker worden. Daarom willen wij in onze dienstverlening ook kunnen voorzien in een integraal klantenplatform. Zowel voor onze klanten als voor onze eigen medewerkers en toeleveranciers, met als doel de klant nog meer te ontzorgen.”
Raymond Steenstra, Managing Director Netherlands Macaw: "We zijn verheugd om onze recente samenwerking met Croonwolter&dros aan te kondigen. Samen zetten we grote stappen voorwaarts door gebruik te maken van de nieuwste technieken en innovatieve methoden bij het ontwikkelen van het portaal. Door onze agile aanpak zijn we in staat om snel en flexibel in te spelen op de behoeften van de gebruikers, wat resulteert in een optimale gebruikerservaring op het portaal. Deze samenwerking vervult ons met trots en we kijken uit naar de vele mogelijkheden die we samen gaan verkennen en realiseren."
De ontwikkeling van het platform is nu gestart. De verwachting is om in de zomer van 2023 een pilot gereed te hebben. Daarna zal dit prototype samen met klanten van Croonwolter&dros verder worden ontwikkeld.
Meer informatie over Macaw
Macaw helpt bedrijven hun digitale transformatie te versnellen. Het is gespecialiseerd in de softwareoplossingen van Microsoft en Sitecore. Klanten kunnen hierdoor profiteren van eersteklas technologie, en de brede kennis en ervaring van de meer dan 500 medewerkers die klanten als Heineken, Eneco en Volkswagen Pon Financial Services helpen succesvol te zijn.