Croonwolter&dros heeft beste reputatie volgens Cobouw Reputatiemonitor
Cobouw Data & Analytics komt eens per twee jaar met een verdieping op de ‘Cobouw50’. Waar de ‘Cobouw50’ naar de financiële prestaties kijkt, geeft de Reputatiemonitor inzicht in de merkbekendheid én de reputatie van de top 50 bouwbedrijven en de top 20 installatiebedrijven. Hoe worden zij gezien door hun (potentiële)opdrachtgevers? Waarin onderscheiden zij zich? Wat kunnen zij doen om nog beter in te spelen op nieuwe ontwikkelingen en behoeftes?
Beste reputatie binnen installatietechniek
Croonwolter&dros heeft net als in 2021 de grootste naamsbekendheid en het hoogste samenwerkingspercentage van alle installatiebedrijven. Dit jaar (2023) hebben wij ook de hoogste overall reputatiescore van alle installatiebedrijven. Dit hebben wij samen met onze partners bereikt en daar zijn wij trots op!
Het is een bekroning van waar wij als Croonwolter&dros voor staan. Want wat wij doen, doen wij goed en wij verbeteren continu. We blijven ons vol passie inzetten voor nog betere kwaliteit en samenwerkingen. Maar we staan ook zeker stil bij dit succes en bedanken iedereen die hieraan heeft bijgedragen.
Dit meet de Cobouw Reputatiemonitor
In samenwerking met USP Marktonderzoek voerde Cobouw een onafhankelijk onderzoek uit onder 631 professionals bij opdrachtgevers. Denk aan beslissers bij architectenbureaus, gemeenten, beleggingsfondsen en projectontwikkelaars. Hen werd gevraagd naar thema’s als (geholpen) merkbekendheid, de Net Promotor Score (NPS), duurzaamheid, innovatievermogen en inclusiviteit.
Het onderzoeksterrein is opgedeeld in drie pijlers:
- De positie in de markt: in welke mate wordt jouw bedrijf door anderen aanbevolen?
- Bekendheid en samenwerking: hoe ervaart de markt de bekendheid van jouw bedrijf?
- Bedrijfspositionering: welke reputatie, imago heeft jouw bedrijf en hoe onderscheidend ben je?